piątek, 19 lutego 2016

Deadpool Kills Box Office

Nawet najbardziej optymistyczne prognozy nie były w stanie przewidzieć, że tak to będzie wyglądać. W ciągu kilku dni od swojej premiery DEADPOOL zarobił fortunę, na tę chwilę ponad 320 milionów dolarów i trzeba zaznaczyć, że wchodzi dopiero w drugi weekend wyświetlania. Budżet filmu zamknął się w około 60 milionach dolarów, więc jak łatwo policzyć, jeden wydany przez studio dolar zarobił pięć w ciągu niecałego tygodnia. To fenomenalne osiągnięcie. 
Co tydzień w kinach debiutuje kilka filmów, jednak takie przebicie zarobków w stosunku do wydatków zdarza się bardzo rzadko. Nie ma prostej odpowiedzi, jak do tego doszło w przypadku DEADPOOLA. W moim odczuciu kluczową sprawą było to, że film po prostu wypełnił to, co zapowiadał w zwiastunach, a uczynił to dzięki zgranej ekipie która pracowała ze sobą jak jeden organizm. 

Ryan Reynolds i pozostali producenci, w oparciu o świetny scenariusz Paula Wernicka i Rhetta Reese'a w końcu przekonali Studio Fox do swojej wizji. Wybrano reżysera, który wczuł się w klimat i obsadę, która z kolei świetnie wywiązała się ze swoich obowiązków. Dalej przyszła kolej na kampanię marketingową, która nie tylko przyciągnęła uwagę nie-komiksowego widza, ale po prostu wszystkich. Plakaty, virale, zwiastuny, spoty, wszystko układało się w całość ukazując różne aspekty jednej produkcji. Każdy dołożył swoją cegiełkę, gdyby któryś z powyższych elementów zawiódł, film nie odniósłby takiego sukcesu. A więc wszelkie oznaki uznania należy kierować do całej ekipy pracującej przy filmie. To zasługa ich wszystkich. 

Jeśli zgrana ekipa entuzjastycznie realizuje projekt oparty o określoną wizję potęguje to prawdopodobieństwo sukcesu. Dowodem na to jest film DEADPOOL.

1 komentarz:

  1. Skontaktuj się ze mną przez mail - zilla@deadpool.pl - w sprawie naszego, wspólnego znajomego - Wade'a Wilsona. Mam dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia. Całuski ...

    OdpowiedzUsuń